ROAD TO RECOVERY STORY: Retailpark Roermond

Interview met horeca-ondernemer Wim Cox van Retailpark Roermond

Wat betekent de coronacrisis voor het Retailpark?
De afgelopen weken is het Retailpark Roermond regelmatig in het nieuws geweest in verband met de grote stromen Duitse bezoekers. De meeste zaken waaronder de Albert Heijn XL, Intersport van den Bergh en diverse meubel- en interieurzaken zijn gewoon open en de Duitsers komen maar al te graag shoppen in Roermond. Helaas zijn ook bij ons de bezoekersaantallen de afgelopen weken minder geweest. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit weer aan gaat trekken. Vanaf eind deze week gaan onze eigen horecaconcepten in de Foodgalerie van Cox &Co ( Bufkes, PietFriet en WokToGo) gelukkig weer open.

Op welke wijze bereikt het Retailpark haar doelgroep?
We hebben er alles aan gedaan om de winkels zoveel mogelijk open te laten. We communiceren dit via allerlei kanalen en hebben onlangs speciaal voor de coronaperiode een nieuwe radiospot voor Qmusic Limburg laten maken. De veiligheid van onze bezoekers is heel belangrijk en daarom hebben we extra maatregelen genomen door bezoekers om en om te laten parkeren en elke bezoeker te verplichten een karretje of mandje mee te nemen. Ik ben telkens weer aangenaam verrast over de flexibiliteit en creativiteit van de ondernemers.

Welke rol spelen de media in deze tijd voor jullie ?
Je moet in ieder geval zichtbaar en hoorbaar blijven, vandaar ook onze radiocampagne. Daarnaast ben ik van mening dat de overheid de teugels wat losser moet laten en meer ruimte moet geven aan de ondernemers om zelf te bepalen hoe om te gaan met deze situatie.