ROAD TO RECOVERY Radio-actie

In de corona-periode veranderden in een klap de leefgewoonten en behoeftes van de Limburgse consument. Qmusic Limburg is samen met CMC Media direct aan de slag gegaan met de vraag: Hoe kunnen we ondernemers helpen en inspelen op de veranderende behoeftes van de consument?

Gratis radiospots

Om de impact van de campagnes nog groter te maken werden het aantal uitzendingen van de spots direct verdubbeld. Daarnaast bleek dat de luistertijd in die periode enorm groeide doordat veel mensen thuis achter de computer zaten te werken.

1+1 actie

Het resultaat van de extra spots en de vele duizenden extra luisteraars (totaal 220.000 Limburgers per week) was een zeer hoge respons op de radio-campagnes, wat nog versterkt werd door reclameboodschappen (waar nodig) aan te passen aan de nieuwe realiteit.

30 seconds of Fame

Daarnaast werd er een ludieke radio-actie opgezet waarbij alle ondernemers uit Limburg (groot en klein) zich konden inschrijven voor gratis radiozendtijd waardoor zij direct met de consument konden communiceren over aangepaste of veranderde activiteiten.

De Road To Recovery radio-actie is een van de meest succesvolle acties ooit op Qmusic Limburg geworden met duizenden aanmeldingen en mededelingen.

TV-Reportages

Door het succes van alle corona radio-campagnes is Qmusic Limburg samen met CMC Media met een cameraploeg op pad gegaan om ondernemers zelf aan het woord te laten over de respons en wat het effect van radioreclame hen gebracht heeft. Zo werden de woordvoerders van onder meer Retailpark Roermond, Ossenforth opleidingen, Mondo Verde, Burgernet en Woonboulevard Heerlen aan het woord gelaten. De reportages zijn online via diverse social media onder de aandacht gebracht en worden vele duizenden keren bekeken.

Doe mee

Wilt u weten wat Qmusic Limburg voor uw onderneming kan betekenen? Neem dan contact op met een van de media-adviseurs van CMC Media en wij helpen u verder met uw Road to Recovery.