Qmusic nu ook marktleider in brede doelgroep 10+

Mooi nieuws zo op het einde van het jaar 2020: Qmusic verzilverde in de laatste luistercijfers die dit bijzondere jaar naar buiten kwamen voor het eerste het marktleiderschap in de brede doelgroep 10+. Qmusic heeft nu een marktaandeel van maar liefst 11,8%. Dit is een stijging van maar liefst 24% ten opzichte van vorig jaar. Het weekbereik van Qmusic is 2,9 miljoen luisteraars, ten opzichte van 2,4 miljoen voor NPO Radio 2. Nooit eerder bereikte Qmusic zo veel mensen.

“Elke maand zijn we opnieuw verbijsterd door de prachtige scores”, vertelt programmadirecteur Dave Minneboo. “Het marktleiderschap in de brede doelgroep 10+ hadden we nog niet voor mogelijk gehouden! Het is een gek jaar en we vinden het heel fijn dat we met ons positieve radio 2,9 miljoen luisteraars per week een goed gevoel kunnen geven. En zij dat weten te waarderen. In de doelgroep 20-49 jaar zijn we zelfs 25% groter dan de nummer twee.”

Qmusic Nummer 1 in Adformatie Media Report

We zijn enorm trots, want Qmusic is dit jaar uitgeroepen als de nummer 1 in het Adformatie Media Report 2020 (voorheen Kerstrapport). Dit rapport is een belangrijke graadmeter voor exploitanten in hun relaties met jullie.

Qmusic in coronatijd op nummer 1
Adformatie schrijft: “Hoe reageerden mediabedrijven en -bureaus in dit jaar van de crisis en wie sprongen eruit? Dat was dit jaar de grote vraag. Qmusic blijkt daar het beste uit te komen als nieuwe nummer 1 in het Media Report van Adformatie in samenwerking met Ipsos.”, aldus het vakblad. “Bij Qmusic – onderdeel van DPG Media – is er ondanks dit covidjaar af en toe (een klein) feest gevierd. Niet alleen overvleugelde het de radiozender Radio 538 en werd het de nieuwe marktleider in de belangrijke commerciële doelgroep 20-49, ook in de algemene 10+ groep lijkt Qmusic op weg naar de nummer-1 positie.”

“Dit jaar staat het radiobedrijf op nummer 1. Qmusic komt in het onderzoek sterk naar voren als zowel servicegerichte, innovatieve en toonaangevende speler. Misschien is dat service-element wel extra belangrijk geweest dit jaar, net als de korte lijnen.”

Media Report groot compliment voor Qmusic
“De hoge waardering in het Adformatie Media Report 2020 is voor ons een ontzettend groot compliment. Het zegt veel over de waardering van de manier waarop we met onze relaties samenwerken. Een aansporing om op dit pad door te gaan.”, aldus Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur van Qmusic.