Radiotip: De tone of voice
Hee jij daar! Hoe gaat het met u?

Emma Kok uit Kerkrade won dit weekend The Voice Kids. Maar over díe tone of voice gaan we het vandaag niet hebben. Nee, we richten ons nu tot jou of u…!

Als je gaat adverteren op Qmusic Limburg bereik je direct de doelgroep die bij jouw bedrijf of merk past. Met luistercijfers in tabellen en grafieken kunnen we dat altijd bewijzen. Maar hoe zorg je nu dat je boodschap ook echt binnenkomt bij de luisteraar? Hoe wil je overkomen op je doelgroep?

Want natuurlijk heeft jouw onderneming een bepaalde uitstraling. Dat hangt voor een groot deel samen met het product dat je aanbiedt. Maar denk ook aan de manier waarop je personeel omgaat met de klanten. En er is ook uitvoerig nagedacht over je huisstijl, logo, website en de stickers op de bedrijfsbus. Of over het kleurgebruik en lettertype in de advertentie op de reclamemast langs de A73.

Voor de perfecte radiospot is het van belang om die beeldvorming te gaan vertalen naar geluid. Hoe klinkt jouw bedrijf eigenlijk? We noemen dat ook wel de audio-identiteit.

CMC Media zorgt er niet alleen voor dat jij je boodschap kunt laten horen op Qmusic Limburg, onze media-adviseurs helpen je ook bij het opzetten van de juiste (ja daar issie weer) tone of voice. Denk bijvoorbeeld aan: Past een vrouwen- of een mannenstem bij je uitstraling? Jong of van middelbare leeftijd? En hoe spreek jij je klanten aan: zeg je ‘u’ of ‘jij’?

Samen zorgen we dat de tone of voice van je radiocommercial aansluit op het imago van je merk. Want Q sounds better with you!