Qmusic groeit 16 maanden op rij – 2016
Qmusic behaalt een marktaandeel van 15,3% binnen de doelgroep 20-49 jaar. Het marktaandeel stijgt daarmee 3% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit de publicatie van NLO/GfK over de periode maart-april (ma-zo, 06.00-24.00) 2017. Met deze cijfers laat Qmusic 16 maanden op rij groei zien. Met deze publicatie kunnen we ook de eerste vier maanden van 2017 in kaart brengen.
Over de periode januari-april laat Qmusic een stijging van 5% zien ten opzichte van januari-april 2016. Hiermee verstevigt de zender haar 2e positie in de markt, wat duidelijk te zien is in onderstaande grafiek.
![Qmusic groeit 16 maanden op rij](https://www.cmcmedia.nl/wp-content/uploads/2019/06/Qmusic-grafiek-16-17-1024x538.png)
Qmusic heeft sinds januari dit jaar een nieuwe middagshow. Stephan Bouwman, die 1,5 geleden via het talenten programma Q-college bij Qmusic kwam, is iedere werkdag tussen 16:00-19:00 te horen. Steeds meer en meer luisteraars weten zijn programma te waarderen. Het marktaandeel is de afgelopen 4 maanden t.o.v. dezelfde periode vorig jaar gestegen met 13% naar 14,2% binnen doelgroep 20-49 jaar.
Ook onder de ‘jong volwassenen’ scoort zijn middagshow. Stephan heeft de best scorende middagshow en is daarmee marktleider in maart–april met 19,7% marktaandeel binnen doelgroep 20-34 jaar.