Qmusic groeit 16 maanden op rij – 2016
Qmusic behaalt een marktaandeel van 15,3% binnen de doelgroep 20-49 jaar. Het marktaandeel stijgt daarmee 3% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit de publicatie van NLO/GfK over de periode maart-april (ma-zo, 06.00-24.00) 2017. Met deze cijfers laat Qmusic 16 maanden op rij groei zien. Met deze publicatie kunnen we ook de eerste vier maanden van 2017 in kaart brengen.
Over de periode januari-april laat Qmusic een stijging van 5% zien ten opzichte van januari-april 2016. Hiermee verstevigt de zender haar 2e positie in de markt, wat duidelijk te zien is in onderstaande grafiek.
Qmusic heeft sinds januari dit jaar een nieuwe middagshow. Stephan Bouwman, die 1,5 geleden via het talenten programma Q-college bij Qmusic kwam, is iedere werkdag tussen 16:00-19:00 te horen. Steeds meer en meer luisteraars weten zijn programma te waarderen. Het marktaandeel is de afgelopen 4 maanden t.o.v. dezelfde periode vorig jaar gestegen met 13% naar 14,2% binnen doelgroep 20-49 jaar.
Ook onder de ‘jong volwassenen’ scoort zijn middagshow. Stephan heeft de best scorende middagshow en is daarmee marktleider in maart–april met 19,7% marktaandeel binnen doelgroep 20-34 jaar.