Bioscoopreclame heeft 1,7 x meer impact dan TV-reclame

Bioscoopreclame is structureel beter in staat om het merk en de boodschap over te brengen dan tv-commercials. Bioscoopreclames scoren aanzienlijk hoger op top-of-mind herkenning. Waar tv-commercials een score van 11 procent krijgen, ligt dit bij de bioscoopreclame op 34 procent. Dat blijkt uit onderzoek van DVJ Insights.

Bij geholpen merkherinnering scoort tv 70 procent, terwijl er in de bioscoop in 87 procent van de gevallen het merk wordt herinnerd. Ook boodschapoverdracht doet het aanmerkelijk beter, met 47 procent voor tv, en 62 procent voor het witte doek. Bioscoopreclame heeft daarmee 1.7 keer meer impact dan reclame op tv. 

Merkimpact

Vanuit verschillende andere onderzoeken is volgens DVJ Insights al lang gebleken dat de impact van bioscoopreclame sterk is. Commercials in de bios krijgen meer aandacht, worden beter begrepen en zijn daardoor vaak beter in staat om het merk te activeren. Dat komt tot uitdrukking in betere scores op het creëren van interesse in een merk en koopintentie.

De overtuigende scores op merkimpact en activatie worden verklaard door het feit dat commercials in de bioscoop meer in staat zijn om te amuseren, enthousiasmeren en als meer onderscheidend worden gezien dan tv-commercials.

Meer weten over bioscoopreclame? Wij informeren je graag.

Bron: Adformatie 22 november 2019